Gode råd om hjemmesiden

90'erne var en glad pionertid for it-branchen. Der blev sat en masse ting i gang og der var et optimistisk marked for webkommunikation. Det betød også, at der var et godt marked for mindre gode produkter. Og det mærker vi stadig.

Når vi møder vores kunder, er de meget bevidste om, at webkommunikation er afgørende for deres virksomhed. Men de samme kunder er ofte skeptiske over for en branche, som har leveret produkter, der ikke levede op til forventningerne. Og ind i mellem også til ret fantasifulde priser. Derfor starter vores opgaver ofte med at nedbryde modstand overfor den branche vi arbejder i.

I grove træk er der to hovedkilder til den modstand vi møder:

  1. Kunden har en hjemmeside, der bygger på et hjemmelavet system eller bare et dårligt system, som stavnsbinder dem til én leverandør.
  2. Kunden har fået dårlig rådgivning og vejledning.

Her starter vores udfordring ofte.
Her er nogle elementære råd til den, der tænker på at etablere en hjemmeside - eller søsætte en ny i stedet for den, der er forlist.

  • Overvej hvad du vil opnå med din hjemmeside.
  • Hjemmesiden er et vindue til din virksomhed, som giver alle mulighed for at kigge ind. Derfor er du nødt til at overveje, hvad du vil vise frem.
  • Hvem kan og skal udføre opgaverne med at opdatere og forny hjemmesidens indhold.
  • Hjemmesidens udseende siger noget om din virksomhed.
  • Det, du skriver – og måden du skriver – fortæller noget om din virksomhed.
  • God rådgivning kan spare dig for mange ærgrelser og unødige udgifter.
  • Vælg din leverandør med omhu.

Læs om firma hjemmeside her.

Vil du se vores løsning?

Læs mere om vores foretrukne CMS TYPO3 her.