Google Adwords

Adwords kontra organisk søgning

Når du søger på Google, får du en lang liste over resultater som ofte fordeler sig ud over mange sider – resultaterne af det man kalder den organiske søgning.

Du får som regel også, lidt afhængigt af hvad du søger og hvordan du søger det, en række resultater, dels oven over resultaterne af den organiske søgning, dels i højre spalte.

Det er resultaterne fra Google Adwords hvor alle, kan reklamere for sin side eller shop.

Læg budget for din Adwordskampagne

Du fastlægger på forhånd et samlet budget for en periode, og du fastsætter en maksimumpris for et klik. Du betaler nemlig ikke hver gang din annonce bliver vist, men kun når nogen klikker sig ind på din side eller shop. Det giver dig på forhånd et overblik over omkostningerne ved en Adwordskampagne, og efterfølgende kan du se hvad du har fået ud af kampagnen. Du kan måle krone til krone, om indsatsen har båret frugt, noget som kan være utroligt svært hvis man arbejder med traditionelle reklamekampagner. Her kan du spore trafikken og se præcist hvad du har fået ud af det.

Hvis du ikke allerede har installeret det, kobler vi Google Analytics på din side eller shop, og ved at sammenkoble Analytics med din Adwords konto, kan vi følge forløbet og se hvad det reelt har givet dig.

Der er flere elementer i en succesrig Adwordskampagne, end ovenover beskrevet, blandt andet spiller din søgemaskineoptimering en rolle. Vi skal have defineret en række søgeord og søgestrenge – og naturligvis skal vi også se på hvordan vi får dine besøgende til at agere som du ønsker det. Det kan du læse mere om under optimering.

Vil du have hjælp til din kampagne?

Du kan naturligvis også bare beslutte at du allerede har læst nok, og gerne vil høre mere om hvordan vi sætter en kampagne op for dig. I så fald skal du bare udfylde denne formular, så kontakter vi dig hurtigst muligt.