Kend effekten af dit nyhedsbrev med MailChimp

I branchen plejer man at sige, at udsendelse af nyhedsbreve er den bedste markedsføringsmetode til at skaffe kunder på din hjemmeside eller webshop.

Med andre ord: Nyhedsbreve har ofte den største konverteringsrate af alle trafikkilder til din hjemmeside.

Det vigtigste er selvfølgelig indholdet af dit nyhedsbrev, men ligesom alle andre online aktiviteter, afhænger din succesfaktor også af det tekniske grundlag for udsending af nyhedsbreve.

Nu vil vi stille dig 3 spørgsmål. Hvis du kan svare nej til bare ét af dem, så kan det betale sig for dig at læse hele denne side.

Nu til spørgsmålene:

  • Ved du hvor mange af dine modtagere, der ikke modtager dit nyhedsbrev af den ene eller anden grund?
  • Ved du om dine nyhedsbreve ser ens ud (eller overhovedet kan læses) i de mest benyttede e-mail klienter på markedet?
  • Kender du effekten af dine nyhedsbreve?

Hvis du svarede nej til ét eller flere spørgsmål, så kan det med stor sandsynlighed betale sig, at du næste gang kan svare ja til dem alle.

Opnå større succes med dine nyhedsbreve

Skal du have succes med nyhedsbreve, bør du bruge et professionelt system - vi anbefaler MailChimp

Ved at bruge en ekstern online service til udsending af nyhedsbreve opnår du en lang række fordele. Bl.a. vil du kunne svare ja til ovenstående næste gang du skal udsende et nyhedsbrev.

Servicen hedder MailChimp og indeholder følgende fordele:

  • Dine e-mails havner ikke i spam mappen (uønsket email) hos dine modtagere.
  • Dine nyhedsbreve ser ens ud i mange (måske alle) e-mailklienter så som Outlook, Outlook Express, Hotmail, Gmail, Yahoo mail og mange flere.
  • Du kan automatisk få sporet dine kampagner i Google Analytics, så du kan måle effekten af dem
  • Dine kampagner kan nemt deles på sociale medier
  • Du kan split teste dine nyhedsbreve. Hvis du f.eks. har en modtagerliste på 2000, kan du lave 2 versioner af nyhedsbrevet og sende version 1 til de første 300 og version 2 til de næste 300. Den version af de 2 nyhedsbreve, der giver den bedste effekt, sendes ud til de resterende 1400 modtagere
  • Du kan se hvor mange der reelt modtager dine nyhedsbreve.
  • Du kan se hvor mange der åbner og klikker på hvilke links i dine nyhedsbreve

Ovenstående fordele er et rigtigt godt grundlag for at du kan få mere succes med dine nyhedsbreve. Herudover er systemet intuitivt og nemt at arbejde med.

Kort sagt: Det eneste du skal koncentrere dig om er at forfatte og udtænke dine kampagner. Resten tager MailChimp sig af.

Skal du have hjælp?

Ønsker du at høre mere om dine muligheder med MailChimp, så kontakt os eller brug "ring mig op" formularen.

Vi kan bl.a. hjælpe dig med:

  • Opsætning af MailChimp konto (design skabelon, modtagerlister og tilmelding til nyhedsbrev via hjemmeside)
  • Importering af modtagere til MailChimp fra andre systemer eller csv filer
  • Undervisning i brugen af MailChimp

Vi kan også hjælpe dig med at integrere MailChimp i TYPO3, på din WordPress blog eller din Magento webshop løsning.